Mozart, to program wspomagający zarządzanie produkcją. Został stworzony przez doświadczony zespół specjalizujący się we wdrażaniu systemów produkcyjnych. Doświadczenie i nowoczesna technologia (Microsoft .NET) pozwoliły stworzyć elastyczny produkt, dający się szybko dostosować do specyfiki konkretnej firmy produkcyjnej. System pozwala w sposób efektowany optymalizować produkcje w małych i średnich przedsiębiorstwach. Ewidencja zasobów magazynowych, generowanie niezbędnych dokumentów, kontrola czasu pracy pracowników, maszyn i operacji na nich wykonywanych są możliwe dzięki doskonale skonstruowanemu systemowi jakim jest Mozart. Ciągłe pracę udoskonalające program są skutkiem wieloletnich obserwacji użytkowników i ich potrzeb w zakresie zarządzania produkcją.
Wymagania sprzętowe
- Subiekt GT Microsoft .NET FrameWork 4.7.2
- Subiekt Nexo/Enova – Microsoft .NET 8.0
Serwer aplikacji i bazy danych:
- Procesor 4 rdzenie / 8 wątków
- Dysk SSD 512GB (500MB/s)
- Windows Server 2016
- Microsoft SQL Server 2016
Stacje robocze:
- komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym)
- 4GB RAM
- Dysk SSD 256GB
- Windows 10
Uruchomienie programu
Po uruchomieniu programu i wybraniu bazy, z którą chcemy pracować – np. poprzez skrót na pulpicie komputera – pojawia się ekran logowania do systemu magazynowego i po wybraniu właściwego operatora, po kilku sekundach pojawia się ekran startowy programu, widoczny np. na rys.1.
Szczegółowe informacje dotyczące pierwszych kroków znajdują się pod linkiem: pierwsze kroki ver05 080328
Omówienie poszczególnych pozycji menu i toolbaru programu Mozart
Menu Program
Menu Program zbiera ekrany odpowiadające za konfiguracje programu.

Menu Program składa się z następujących podmenu:
- Zmiana operatora (możemy zmienić użytkownika, bez wychodzenia z programu)
- Systemowe
- SQL serwer (wybieramy bazę danych, z której korzysta aplikacja)
- Punkty monitorowania (zarządzamy punktami monitorowania, dokładny opis znajduje się w podrozdziale Punkty monitorowania)
- Konfiguracja (zbiór ustawień programu, dokładny opis znajduje się w podrozdziale Konfiguracja)
- Wybór bazy (wybieramy bazę danych z dostępnych na serwerze)
- Kopia bazy (wykonujemy kopię programu)
- Odtworzenie bazy z kopii (wczytujemy kopię z backup-a)
- Konfiguracja ekranów (zarządzamy wyglądem ekranów)
- Kontrola
- Przeliczanie wartości dokumentów
- Kontrola zleceń
- Kontrola błędnych dokumentów
- Kontrola spójności wydań składników
- Usunięcie błędnych wariantów i składników produktów
- Kontrola struktury produktu – naprawa składników typu „P” bez wariantu
- Towary – naprawa magazynów
- Naprawianie dubli
- Usunięcie widoków
- Usunięcie magazynów pośrednich dla towarów
- Ładowanie konfiguracji (wczytywanie konfiguracji z pliku konfiguracyjnego)
- Ładowanie pluginów (wczytywanie dodatkowych funkcji programu)
- Konfiguracja pluginów (zarządzanie dodatkowymi funkcjami programu)
- Wyjście (opuszczamy aplikację)
Zmiana operatora
W tym miejscu możemy zmienić użytkownika (zalogować się ponownie), bez wychodzenia z programu – po wybraniu tej opcji pojawia się ekran logowania do systemu magazynowego i po wybraniu na nim właściwego operatora, powracamy do Mozarta, ale z zalogowanym nowym operatorem.
Systemowe
Podmenu Systemowe gromadzi ekrany z ustawieniami poszczególnych części aplikacji.

SQL Serwer.
W tym podmenu wybieramy serwer bazy danych, z którego będzie korzystać aplikacja.

- Nazwa serwera SQL (zwykle dwuczęściowa przedzielona „\”, można to podglądnąć w systemie magazynowym na stronie startowej lub w parametrach SQL)
- Logowanie zintegrowane
- Nazwa użytkownika – są to użytkownicy serwera SQL, a nie systemu magazynowego!
- Hasło powyższego użytkownika
- przycisk Testuj (służy do sprawdzenia, czy połączenie z serwerem działa poprawnie)
- przycisk Zapisz (zapisuje wprowadzone zmiany – należy wykonać dopiero po pomyślnym „Testuj”)
- przycisk Wyjdź (umożliwia wyjście bez zapisywania wprowadzonych zmian)
