Mozart Instrukcja (cz.1)

Mozart, to program wspomagający zarządzanie produkcją. Został stworzony przez doświadczony zespół specjalizujący się we wdrażaniu systemów produkcyjnych. Doświadczenie i nowoczesna technologia (Microsoft .NET) pozwoliły stworzyć elastyczny produkt, dający się szybko dostosować do specyfiki konkretnej firmy produkcyjnej. System pozwala w sposób efektowany optymalizować produkcje w małych i średnich przedsiębiorstwach. Ewidencja zasobów magazynowych, generowanie niezbędnych dokumentów, kontrola czasu pracy pracowników, maszyn i operacji na nich wykonywanych są możliwe dzięki doskonale skonstruowanemu systemowi jakim jest Mozart. Ciągłe pracę udoskonalające program są skutkiem wieloletnich obserwacji użytkowników i ich potrzeb w zakresie zarządzania produkcją.

Wymagania sprzętowe

  • Subiekt GT Microsoft .NET FrameWork 4.7.2
  • Subiekt Nexo/Enova – Microsoft .NET 8.0

Serwer aplikacji i bazy danych:

  • Procesor 4 rdzenie / 8 wątków
  • Dysk SSD 512GB (500MB/s)
  • Windows Server 2016
  • Microsoft SQL Server 2016

Stacje robocze:

  • komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym)
  • 4GB RAM
  • Dysk SSD 256GB
  • Windows 10

Uruchomienie programu

Po uruchomieniu programu i wybraniu bazy, z którą chcemy pracować – np. poprzez skrót na pulpicie komputera – pojawia się ekran logowania do systemu magazynowego i po wybraniu właściwego operatora, po kilku sekundach pojawia się ekran startowy programu, widoczny np. na rys.1.

Szczegółowe informacje dotyczące pierwszych kroków znajdują się pod linkiem:  pierwsze kroki ver05 080328

Omówienie poszczególnych pozycji menu i toolbaru programu Mozart

Menu Program

Menu Program zbiera ekrany odpowiadające za konfiguracje programu.

Menu Program składa się z następujących podmenu:

  • Zmiana operatora (możemy zmienić użytkownika, bez wychodzenia z programu)
  • Systemowe
  • SQL serwer (wybieramy bazę danych, z której korzysta aplikacja)
  • Punkty monitorowania (zarządzamy punktami monitorowania, dokładny opis znajduje się w podrozdziale Punkty monitorowania)
  • Konfiguracja (zbiór ustawień programu, dokładny opis znajduje się w podrozdziale Konfiguracja)
  • Wybór bazy (wybieramy bazę danych z dostępnych na serwerze)
  • Kopia bazy (wykonujemy kopię programu)
  • Odtworzenie bazy z kopii (wczytujemy kopię z backup-a)
  • Konfiguracja ekranów (zarządzamy wyglądem ekranów)
  • Kontrola
  • Przeliczanie wartości dokumentów
  • Kontrola zleceń
  • Kontrola błędnych dokumentów
  • Kontrola spójności wydań składników
  • Usunięcie błędnych wariantów i składników produktów
  • Kontrola struktury produktu – naprawa składników typu „P” bez wariantu
  • Towary – naprawa magazynów
  • Naprawianie dubli
  • Usunięcie widoków
  • Usunięcie magazynów pośrednich dla towarów
  • Ładowanie konfiguracji (wczytywanie konfiguracji z pliku konfiguracyjnego)
  • Ładowanie pluginów (wczytywanie dodatkowych funkcji programu)
  • Konfiguracja pluginów (zarządzanie dodatkowymi funkcjami programu)
  • Wyjście (opuszczamy aplikację)

Zmiana operatora

W tym miejscu możemy zmienić użytkownika (zalogować się ponownie), bez wychodzenia z programu – po wybraniu tej opcji pojawia się ekran logowania do systemu magazynowego i po wybraniu na nim właściwego operatora, powracamy do Mozarta, ale z zalogowanym nowym operatorem.

Systemowe

  Podmenu Systemowe gromadzi ekrany z ustawieniami poszczególnych części aplikacji.

SQL Serwer.

  W tym podmenu wybieramy serwer bazy danych, z którego będzie korzystać aplikacja.

  • Nazwa serwera SQL (zwykle dwuczęściowa przedzielona „\”, można to podglądnąć w systemie magazynowym na stronie startowej lub w parametrach SQL)
  • Logowanie zintegrowane
  • Nazwa użytkownika – są to użytkownicy serwera SQL, a nie systemu magazynowego!
  • Hasło powyższego użytkownika
  • przycisk Testuj (służy do sprawdzenia, czy połączenie z serwerem działa poprawnie)
  • przycisk Zapisz (zapisuje wprowadzone zmiany – należy wykonać dopiero po pomyślnym „Testuj”)
  • przycisk Wyjdź (umożliwia wyjście bez zapisywania wprowadzonych zmian)

Scroll to Top