Mozart Produkcja–opisy maj 2024

Spis treści

Analiza kosztów.. 2

Zwalnianie rezerwacji 6

Import Eksport. 7

Poniżej opisy kilku funkcji programu Mozart Produkcja dla Subiekt GT, Subiekt nexo PRO, Navireo i enova.

Dodatkowe informacje można znaleźć na naszym kanale YouTube:

https://www.youtube.com/@mozartprodukcja2252

Analiza kosztów

1. Po zainstalowaniu pluginu (wraz z wpisem do extramenu), w menu głównym Mozarta, w zakładce ”Własne”, pojawi się nam raport Analizy kosztów.

clip_image002

2. Jest to narzędzie, za pomocą którego możemy zestawić koszty produkcyjne, z podziałem na zlecenia i wewnętrznie na robociznę i materiały. W pierwszym kroku należy po włączeniu pluginu, skonfigurować operacje i wskazać kody magazynów, dla których generujemy dokumenty RW i PW. W celu wskazania magazynów, należy otworzyć w pierwszym kroku polecenie „konfiguracja”.

clip_image004

3. Pojawi się okienko, gdzie należy wskazać, jakie dane chcemy mieć w raporcie. Dodatkowo, by raport prawidłowo, wyświetlał informację o kosztach operacji, należy operacje pogrupować określając, nadając im typy (np. dla operacji związanych z lakierowaniem wskazać typ operacji jako lakiernia).

clip_image006

4. Następnie zapisujemy konfigurację. W celu nadania typów operacjom, należy w słownikach Mozarta, odnaleźć „typy operacji”. By dodać nowy wystarczy, wybrać polecenie „Dodaj”.

clip_image008

clip_image009

5. Następnie, ponownie w Słownikach, w operacjach należy wskazać dla wszystkich istniejących (dla tych, w których mamy określone stawki i chcemy zestawiać koszty robocizny w raporcie), typy do których operacje mają zostać dopisane.

clip_image010

clip_image012

6. Po określeniu typów operacji, możemy wrócić do zakładki Własne, Analiza kosztów i pobierając zestawienie, po określeniu dat dla raportu, pojawią się nam dane kosztowe.

clip_image014

Zwalnianie rezerwacji

1. W celu umożliwienia wykorzystania zarezerwowanych surowców z jednego zlecenia pod drugie zlecenie, należy po wykonaniu aktualizacji Mozarta (aktualizacje od dnia 17.05.2024). Należy zaznaczyć dodatkową opcje w Konfiguracji Mozarta, w Raportowaniu:

clip_image016

2. Następnie przechodząc na ekran zleceń, po wykonaniu właściwego bilansowania, w sytuacji gdy brakuje nam surowca do realizacji, ale jest on zarezerwowany w innym jeszcze otwartym zleceniu, przy próbie zaraportowania zlecenia, pojawi się okienko, z opcją uzupełniania braków rezerwacjami z innych zleceń:

clip_image018

Pierwsze okienko, to lista braków.

Drugie okienko to tabelka dla rezerwacji, które chcemy przenieść.

Trzecie okienko, to dostępne rezerwacje dla wybranej pozycji.

3. W celu przeniesienia rezerwacji, należy zaznaczona pozycję z lewej strony, strzałkami przenieść na środek, następnie wybrać polecenie „Generuj”.

Zlecenie zaraportuje wykonanie i wystawią się dokumenty magazynowe.

Import Eksport

Plugin Import Eksport, został rozszerzony o możliwość importowaniu lub eksportowania, listy pracowników. Po podpięciu pluginu i wybraniu polecenia z menu Własne pojawia się okienko:

clip_image020

Na powyższym oknie możemy zaznaczyć lub odznaczyć to co chcemy by zostało, bądź nie zostało eksportowane/importowane. Spośród możliwości, znajdziemy:

  1. Słowiki operacji
  2. Słowniki maszyn
  3. Pracowników
  4. Wydziały
  5. Kartoteki
  6. Operacje
  7. Składniki operacji
  8. Maszyny operacji
  9. Maszyny towarów
  10. Struktura.

Ponadto możemy skorzystać z poniższych opcji:

  1. Przyciąć nazwę przekraczającą limit
  2. Przepisać nazwę do opisu
  3. Ustawić grupę kartotek
  4. Nadpisać operację
  5. Nadpisać strukturę.

EKSPORT
Aby wykonać eksport, należy wybrać przycisk „EKSPORT” na powyższym oknie. Wcześniej jednak należy przejrzeć czy na oknie zaznaczone zostały wszystkie potrzebne rzeczy, które mają zostać eksportowane z programu. Po naciśnięciu przycisku, program automatycznie przekierowuje nas na domyślna lokalizację, gdzie wyeksportuje pliki. Można oczywiście zmienić tą ścieżkę i wskazać utworzony wcześniej folder. Eksportowane pliki zapiszą się w formacie xlsx.
clip_image021

IMPORT
Aby zaimportować pliki do programu należy wybrać przycisk „Importuj”. Wcześniej należy się upewnić, że zostało zaznaczone na oknie wszystko co chcemy, alby było importowane z danego pliku. Następnie program przekieruje nas do okna, gdzie wybierzemy, z którego folderu, chcemy importować dane. Po wskazaniu folderu, pojawi się poniższe okno:

clip_image022

Po wciśnięciu „Start” zacznie się importowanie danych. Na środkowym pasku będzie można obserwować postęp naszego importu w procentach. Gdy import się zakończy, to pojawi się komunikat o zakończonym imporcie. Jeśli dane, które chcemy importować są już w systemie, a nie wybraliśmy na oknie startowym opcji nadpisania danych, to program wyświetli komunikat i zapyta, czy chcemy to zrobić.

clip_image023

EKSPORTOWANY DOKUMENT – PRZYKŁADOWE KARTOTEKI
W załączniku jest eksportowany plik kartoteki z przykładowymi danymi. Poniżej informacje w tabeli oraz miejsce W Subiekcie, skąd program informację eksportował:

  1. KOD
  2. NAZWA
  3. TYP
  4. OPIS
  5. JEDNOSTKA

clip_image024

6. CENA EWIDENCYJNA

clip_image025

7. KOSZTY ZARZĄDU
8. MIEJSCE POWSTAWANIA KOSZTÓW
9. NORMA NA GODZINĘ

clip_image026

clip_image027

clip_image028

Scroll to Top