1. W tej chwili mamy zaczytane do Mozarta wszystkie indeksy z Subiekta. W tym zdezaktywowane. Czy jest możliwość ustawienia widoku tak, by pokazywało tylko te aktywne? Od momentu zaczytania danych do Subiekta zdezaktywowałem już część indeksów w Subiekcie a w Mozarcie nie mają nadal blokady – jak można ją ustawić? Czy pełna wersja programu będzie automatycznie zaczytywała zmiany z Subiekta?
Mozart domyślnie wyświetla na ekranie składników tylko aktywne towary, by odświeżyć widok, należy w dolnym prawym rogu ekranu użyć polecenia odśwież i musi być odznaczony checkbox „czy wyświetlać usunięte towary”.
2. Czy po założeniu nowego indeksu w Subiekcie (lub po aktualizacji nazwy) zostanie on automatycznie zaczytany do Mozarta, czy też trzeba ręcznie go dodawać w Mozarcie?
Tak jak wyżej, należy odświeżyć ekran składników, by zaktualizować kartoteki, także przy ponownym uruchomieniu Mozarta, odświeżają się indeksy.
3. Czy po założeniu nowego indeksu w Mozarcie (lub po aktualizacji nazwy) zostanie on automatycznie zaczytany do Subiekta, czy też trzeba ręcznie go dodawać w Subiekcie ?
Programy są zintegrowane, w związku z czym towar dodany w Subiekcie, czy Mozarcie będzie widoczny w obu programach, nie trzeba wprowadzać go ponownie.
4. Chcę zaczytać automatycznie bomy z pliku excel – czy jest taka możliwość? Jak? Jak tworzyć plik .BOM? Jaka jest budowa wpisu do tego pliku?
BOM-y, czyli struktury, technologie? Mamy dodatkowy plugin, za pomocą którego można przenosić technologię do Mozarta, z excela, ale to wymaga przystosowania arkusza pod nasz wzór, tak by mógł zostać właściwie przez Mozarta zinterpretowany.
Poniżej podsyłam link do filmiku, na którym prezentuje działanie naszego pluginu do importu.
5. Czy można generować raporty SQL z Mozarta – jak to robić?
Bezpośrednio z poziomu SQL lub narzędzia typu Power BI/Excela.
6. Zakładki Własne – czy pojawi się w pełnej wersji Mozarta?
Zakładka własne pojawia się w momencie dodawania pluginów, czyli dodatkowych wtyczek, extra funkcjonalności dla Mozarta, są to dodatkowe funkcje, które są opcją rozszerzenia programu, dodatkowo płatną.
7. Czy jest miejsce na specyfikację produktu – czyli opis dla pracownika co i w jakiej kolejności ma wykonać podczas produkcji (ze zdjęciami). Gdzie? Jak dodać do Mozarta?
W strukturze produktu, mamy sporo pół dodatkowych na opisy, czy uwagi, gdzie można zamieścić różne informacje dotyczące procesu produkcyjnego.
Podsyłam filmik, z przykładowymi polami, na dodatkowe informacje:
W samym poprawianiu danych składnika są dodatkowe pola:
Dodatkowo można również pod strukturę dodawać załączniki, mogą to być pliki pdf, czy excele.
8. Do procesu jest przypisanych np. 2 pracowników – a jeśli w trakcie produkcji okaże się że musiało pomóc jeszcze 3 to czy idzie to dopisać do karty
Do zlecenia produkcyjnego przypisujemy pracownika (lub brygadę), natomiast raporty pracowników możemy wykonywać per konkretny pracownik. To co ma drukować się na karcie zlecenia, zależne jest od tego co tworzymy we wzorze (możemy drukować np. składy brygady, czy przydzielonych pracowników).
Podsyłam filmiki, z zakresu raportowania pracowników, tworzenia brygad, przypisywania pracowników do zleceń:
Zlecenia i raporty pracowników