Produkcja włókniny i wypełnień sypkich–przykładowa konfiguracja

Poniższa instrukcja pokazuje przykładową konfigurację programu Mozart Produkcja, który obsługuje proces produkcji włókniny i wypełnień sypkich.

Cały proces produkcyjny możemy kontrolować z poziomu interfejsu WWW. Działania takie jak awizacja dokumentów ZD, generowanie przyjęć zewnętrznych (PZ), wykonywanie przesunięć magazynowych, raportowanie produktu gotowego, generowanie RW i PW możemy w łatwy i intuicyjny sposób robić właśnie na interfejsach WWW.

Instrukcja jest też dostępna w formie nagrania:

https://youtu.be/Xy75QfVCO74

Wszystkie plug in, które są dodatkowo instalowane w Mozaracie użytkownika, są widoczne w zakładce WŁASNE. Jeżeli chcemy skorzystać z funkcji awizacji, wybieramy przycisk Awizacja ZD.

image

Wyświetla się lista awizowanych pozycji. Jeżeli chcemy stworzyć nową listę, wybieramy okienko NOWA LISTA.

image

Następnie wybieramy listę do przyjęcia lub listę wysyłkową. By dodać pozycje należy dwukrotnie kliknąć na nowo utworzony wpis. Wówczas możemy dodawać z zamówień od klientów, zamówień do dostawców, dodawać produkty ze zleceń, dodawanie składników ze zleceń lub po prostu dodać pozycję.

By wykonać awizację zamówień od dostawców, należy wybrać opcję o takiej nazwie. Wyświetla się lista ze wszystkimi zamówieniami z zakresu 90 dni z naszego systemu magazynowego.

image

image

Wówczas wybieramy pozycję, którą chcemy awizować i zatwierdzamy. Gdy dodamy już wszystkie potrzebne pozycje, zatwierdzamy całą listę. Każdą z list awizacji możemy w każdej chwili poprawić i edytować. Po utworzeniu listy awizacji istnieje możliwość wyeksportowania podglądu. Wydruk awizowanych pozycji jest edytowalny i można dopasować go do potrzeb danego użytkownika.

image

Wykorzystując nasze interfejsy WWW możemy dodawać m.in. dokumenty PZ (przyjęcia zewnętrzne) oraz MM (przesunięcia między magazynowe). By móc się zalogować do panelu WWW potrzebujemy kod kreskowy pracownika.

image

Możemy znaleźć go w Mozarcie w zakładce SŁOWNIKI – PRACOWNICY.

image

image

image

Wybranie konkretnego pracownika i kliknięcie popraw, otworzy okno, w którym znajdziemy kod kreskowy wskazanej osoby. Po jego skopiowaniu i wklejeniu w panelu logowania do interfejsu, użytkownik widzi okno do generowania dokumentów magazynowych. Widok panelu jest zależny od preferencji i potrzeb.

image

Jeżeli chcemy wygenerować dokument PZ, informacją, którą musimy wskazać jest wybranie magazynu, na który zostanie wykonane przyjęcie zewnętrzne. Dodatkowe dane nie są wymagane, ale możemy je uzupełnić.

image

W przypadku, gdy chcemy dodać kontrahenta, możemy wybrać konkretnego z całej listy kontrahentów.

image

By wygenerować dokument PZ musimy wybrać towar, na który chcemy zrobić przyjęcie zewnętrzne. Poniżej znajduje się lista wszystkich materiałów, które znajdują się zarówno w Mozarcie jak i w naszym systemie magazynowym. Po wyborze konkretnej pozycji, wskazujemy potrzebną ilość.

image

Jeżeli użytkownicy korzystają produkcyjnie z numerów partii, możemy z tego miejsca wygenerować go w naszym panelu WWW. Będzie on widoczny w systemie magazynowym.

image

Numer partii może być dostosowany do potrzeb może być to np. data. W momencie, gdy mamy już wszystkie potrzebne informacje, wybieramy UTWÓRZ DOKUMENT. W przeciągu kilku minut dokument jest przetwarzany do systemu magazynowego.

image

image

Gdy chcemy wygenerować dokument przesunięcia magazynowego (MM). Wskazujemy właśnie tę opcję, następnie wybieramy magazyn oraz analogicznie jak w przypadku dokumentów PZ konkretne materiały, oraz potrzebną ilość.

image

image

Z tego miejsca możemy także podzielić pozycję. Ma to swoje zastosowanie, gdy chcemy podzielić konkretną ilość towaru, nadać inny numer partii do każdej części. W momencie, gdy wszystkie interesujące nas informacje są już uzupełnione zaznaczamy UTWORZ DOKUMENT. W systemie magazynowym w zakładce przyjęcia magazynowe, na samej górze wyświetli nam się nasz dokument PZ, który wygenerowaliśmy. Natomiast w sekcji przyjęć magazynowych, wyświetli się nasz dokument MM.

image

image

Interfejs WWW daje możliwość także generowania raportów operacyjnych i ilościowych, oraz dokumenty RW. By to zrobić musimy wcześniej zaplanować zlecenia z poziomu, ręcznego planowania Kanban.

image

Taki plugin jak wszystkie inne znajdziemy w zakładce WŁASNE. Widok harmonogramu jest edytowalny i można go dostosować do potrzeb użytkownika. By zaplanować zlecenie przeciągamy konkretna pozycję na wybraną przez nas datę.

image

Możemy wskazać ilość, którą chcemy zaplanować do realizacji.

image

Gdy zlecenie zostało już zaplanowane, możemy przejść do interfejsu WWW. Ekran do raportowania operacji wyświetla się po zalogowaniu kodem kreskowym pracownika. W pierwszej kolejności wybieramy maszynę, z której chcemy realizować zlecenia.

image

Następnie wybieramy zakładkę ZLECENIA W PLANIE.

image

Wówczas wyświetlają się wszystkie zlecenia, które zostały zaplanowane do realizacji na tej konkretnej maszynie.

image

Po wybraniu zlecenia, wyświetlają nam się wszystkie istotne informacje. Po naciśnięciu przycisku START moduł liczy czas jaki poświęcamy na wykonanie zlecenia.

image

Ekran raportowania daje nam także możliwość zatrzymania realizacji produkcji, poprzez naciśnięcie przycisku PRZERWA.

image

Istnieje także dodanie zdarzenia do trwającej produkcji.

image

Gdy chcemy zakończyć raportowanie wybieramy przycisk MELDUNEK. Następnie MELDUNEK DOBRY i raportujemy wykonaną ilość.

image

Poza ilością możemy raportować także braki czy odpady. Po każdym raporcie możemy drukować także etykietę.

image

Ekran do generowania tylko dokumentów RW może być zintegrowany z poprzednim ekranem raportowania. Logika działania ekranu do generowania RW jest taka sama jak w przypadku ekranu do raportowania. Na samym początku wybieramy maszynę oraz zlecenia w planie. Podobnie jak w poprzednim wariancie ekranu raportowania, na początku musimy ręcznie zaplanować produkcję w harmonogramie. W panelu WWW dla generowania RW możemy wskazać konkretną ilość materiału jaka ma być zużyta do wybranego zlecenia. Wartości możemy wprowadzać ręcznie lub jeżeli zintegrujemy panel z wagami, takie dane będą zaczytywać się automatycznie.

image

Na tym ekranie musimy wskazać magazyn, z którego ma zostać wygenerowany rozchód. Jeżeli potwierdzimy wszystkie wsady, możemy wygenerować dokument RW.

image

image

Będzie on widoczny w naszym systemie magazynowym. Natomiast wszystkie raporty ilościowe i operacyjne będą widoczne w informacjach o zleceniu w Mozarcie.

Opisana konfiguracja działa w połączeniu z rozwiązaniami firmy Insert: Subiekt GT, nexo PRO i Navireo oraz z oprogramowaniem enova.

Scroll to Top