Subiekt GT–zamówienia i faktury zaliczkowe

ZAMÓWIENIA I FAKTURY ZALICZKOWE

1. Mechanizm umożliwiający tworzenie faktur zaliczkowych i stopniowe wydawanie towaru oparty jest w systemie InsERT GT na „ZAMÓWIENIACH ZALICZKOWYCH”.

2. Dodanie zamówienia zaliczkowego „KONTRAKTU”.

clip_image001

Jeśli wcześniej utworzono zamówienie jako „zwykłe” należy przed wystawianiem dokumentów do zamówienia skonwertować je na ”Zamówienie zaliczkowe” (prawy przycisk myszy).

clip_image002

3. Sposób wykorzystania mechanizmu przedstawia schemat:clip_image004

4. Na podstawie zamówienia zaliczkowego można wystawić faktury zaliczkowe – dokumentujące wpłaty (bez skutku magazynowego) lub wydania towaru. (prawy przycisk myszy)

clip_image005

5. Wszystkie wystawiane dokumenty są widoczne w zakładce „POWIĄZANIA”.

clip_image006

6. Ostatnim krokiem jest wystawienie faktury zaliczkowej końcowej. Następuje wtedy podsumowanie realizacji zamówienia: – wydanie towaru, który jeszcze nie został wydany (w tym momencie jest jeszcze możliwa zmiana wydawanego towaru. Musi być jednak zachowana całkowita wartość zamówienia!) – wygenerowanie należności na kwotę pozostałą do zapłaty.

7. Wszystkie wydruki faktur zaliczkowych zawierają: – listę zamówionych towarów i usług – całkowitą wartość zamówienia (kontraktu) – listę wpłaconych wcześniej zaliczek.

clip_image008

Scroll to Top