ZAMÓWIENIA I FAKTURY ZALICZKOWE
1. Mechanizm umożliwiający tworzenie faktur zaliczkowych i stopniowe wydawanie towaru oparty jest w systemie InsERT GT na „ZAMÓWIENIACH ZALICZKOWYCH”.
2. Dodanie zamówienia zaliczkowego „KONTRAKTU”.
Jeśli wcześniej utworzono zamówienie jako „zwykłe” należy przed wystawianiem dokumentów do zamówienia skonwertować je na ”Zamówienie zaliczkowe” (prawy przycisk myszy).
3. Sposób wykorzystania mechanizmu przedstawia schemat:
4. Na podstawie zamówienia zaliczkowego można wystawić faktury zaliczkowe – dokumentujące wpłaty (bez skutku magazynowego) lub wydania towaru. (prawy przycisk myszy)
5. Wszystkie wystawiane dokumenty są widoczne w zakładce „POWIĄZANIA”.
6. Ostatnim krokiem jest wystawienie faktury zaliczkowej końcowej. Następuje wtedy podsumowanie realizacji zamówienia: – wydanie towaru, który jeszcze nie został wydany (w tym momencie jest jeszcze możliwa zmiana wydawanego towaru. Musi być jednak zachowana całkowita wartość zamówienia!) – wygenerowanie należności na kwotę pozostałą do zapłaty.
7. Wszystkie wydruki faktur zaliczkowych zawierają: – listę zamówionych towarów i usług – całkowitą wartość zamówienia (kontraktu) – listę wpłaconych wcześniej zaliczek.